loading...
C# Programming World
Hadi بازدید : 40 پنجشنبه 06 شهریور 1393 نظرات (0)

سی شارپ

سی شارپ (به انگلیسی: C#) زبانی شیءگرا و سطح بالا از خانوادهٔ زبان‌های چارچوب دات‌نت شرکت مایکروسافت است.

زبان سی شارپ، یک زبان برنامه‌نویسی چند الگویی و است و منظم شده مدل‌های تابعی، امری، عمومی، شیءگرا و جز گرا و در بستر دات نت می‌باشد. این زبان توسط مایکروسافت و جزئی از دات نت به وجود آمد و بعداً استانداردهای ECMA و ISO را نیز در بر گرفت. سی شارپ یکی از ۴۴ زبان برنامه‌نویسی است که توسط زمان اجرای زبان مشترک از چارچوب دات‌نت پشتیبانی می‌شوند و در همه جا به وسیله مایکروسافت ویژوال استودیو شناخته می‌شود.

زبان سی شارپ با قدرت و در عین حال سطح بالایی خود توانسته توجه بسیاری از برنامه نویسان را به خود جلب کند.

این زبان برپایه سادگی، مدرن بودن، همه منظوره و شیءگرا بودن ساخته شد. آندرس هجلزبرگ، طراح زبان برنامه‌نویسی دلفی، سرپرستی تیم طراحان زبان سی شارپ را بر عهده داشت. این زبان دارای دستوری شیءگرا مشابه ++C است و به شدت از زبان‌های جاوا و دلفینیازمندمدرک تاثیر پذیرفته‌است. در ابتدا نام این زبان COOL بود که مخفف C like Object Oriented Language بود، هر چند در ژوئیه ۲۰۰۰، زمانی که مایکروسافت پروژه را عمومی اعلام کرد، اسم آن به سی شارپ تغییر پیدا کرد. آخرین نسخه آن نسخه ۵٫۰ است که همزمان با دات‌نت ۴٫۵ در آگوست ۲۰۱۲ منتشر شد.

Hadi بازدید : 74 پنجشنبه 06 شهریور 1393 نظرات (0)
همانطور که می دانید  #C توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده که همچون دیگر زبان های برنامه‌نویسی دارای دو نوع کامپایلر است یک نوع آنcommand line  نام دارد که محیطی شبیه محیط Dos را داراست و دیگری Visual   است که محیط ویندوز مانندی دارد یعنی درحقیقت محیط گرافیکی است شاید برایتان جالب باشد که بدانید چنانچه شایع شده است مایکروسافت در مصاف با جاوا، به ارائه برنامه نویسی به زبان #C پرداخته و جالب تر آن است که شباهت های بین این دو زبان بسیار چشمگیر است مایکروسافت در رابطه با میزان استفاده و گسترش زبان فوق ابراز امیدواری نموده بود که گسترش چشمگیر در میان جامعه برنامه نویسان حکایت از صحت پیش بینی ها دارد. این زبان بگونه ای طراحی شده که نه تنها وابستگی به یک Platform خاص را ندارد، بلکه در اغلب موارد وابستگی Runtime نیز ندارد.

 

در برخی از نسخه های اولیه کامپایلر زبان #C که توسط برخی از شرکت های جانبی ارائه شده است، کدهای #C را به بایت کدهای جاوا کمپایل می کنند.

 

 

نکته جالب توجه دیگر آن است که انجمن تولیدکنندگان کامپیوتر اروپا (ECMA) زبان #C را در سوم اکتبر سال ۲۰۰۱ بعنوان یک استاندارد پذیرفتند.

 

طراحان زبان#C‌ سعی کرده اند که نقص های زبان های ++C , C را برطرف نمایند و  یا یک سری از نقاط ضعف را کنار گذاشته و یا برخی از امکاناتی را که سبب افزایش “باگدهی” برنامه می شود را حذف نمایند.

یادگیری این زبان برای افرادی که دارای سابقه آشنائی با یکی از زبانهای برنامه نویسی ++C، C و یا جاوا باشند کار مشکلی نیست، حتی افرادی که دارای آشنائی اولیه با جاوااسکریپت و یا دیگر زبانهای برنامه نویسی همچون Visual Basic می باشند نیز امکان پذیر است ولی اگر شما تاکنون برنامه نویسی نکرده اید هم می توانید با #C آغاز کنید چون زبان ساده و روانی است ،‌ برنامه نویسی مثل یاددادن بستن بند کفش به یک بجه است در صورتی که تمامی مراحل آن کامل آموزش داده نشود بسیار مشکل به نظر می رسد ولی اگر شما به سمت یادگیری این مهم می پردازید مراحل را از ابتدا با نظم و دقت دنبال کنید.

Hadi بازدید : 182 پنجشنبه 06 شهریور 1393 نظرات (0)

Visual Studio 97

اولین نسخه از این نرم‌افزار سال 1997 به بازار آمد و به نام Visual Studio 97 مشهور شد. برای اولین‌بار برنامه‌ای درست شد که تعداد زیادی ابزار برنامه‌نویسی را در خود جا داده بود و برنامه‌هایی مانند: 

Visual Basic 5.0 - Visual C++ 5.0 - Visual J++ 1.1 - Visual FoxPro 5.0 - Visual InterDev را شامل می‌شد. کاربرد هر یک از زبانهای بالا در زیر آورده شده است :

  • Visual Basic 5.0 and Visual C++ 5.0 برای برنامه نویسی تحت ویندوز
  • Visual J++ 1.1 برنامه نویسی با Syntaxهای جاوا
  • Visual FoxPro 5.0 برای برنامه نویسی xBase (dBASE)
  • Visual InterDev برای تولید صفحات دینامیکی وب‌گاه‌ها با استفاده از Active Server Pages
  • Visual SourceSafe : بخشی از مجموعهٔ ویژوال استدیو شرکت مایکروسافت که برای انجام عملیات کنترل سرس طراحی شده‌است. این برنامهٔ اختیاری در صورت نصب، قابلیت کنترل و پی‌گیری ورژن‌های مختلف کد را به برنامه‌نویس می‌دهد که برای برنامه‌های پیچیده و به خصوص با چند برنامه‌نویس قابلیتی حیاتی است.

ویژوال سی مجموعهٔ به هم پیوسته‌ای است که تمامی زنجیرهٔ ابزار توسعهٔ برنامه را یکجا گرد آورده. زنجیرهٔ ابزار فوق‌الذکر شامل ویرایشگر، کامپایلر، لینکر، ابزار میک، دیباگر و اسمبلر مخصوص ویژوال سی می‌باشد که هریک علاوه بر داشتن خواص برنامه‌های قدیمی‌تر، دارای قابلیت‌های منحصر به فردی هم می‌باشند . محیط Visual C++بخشی از مجموعه‌ای بزرگ‌تر به نام Microsoft Visual Studio است . نسخه 97 همچنین MicroSoft Developer Network library یا MSDN که راهنمای کامل برنامه‌های Visual Studio مایکروسافت است را معرفی نمود . در97 Visual Studio ابزارهای Visual C++, Visual J++, InterDev, MSDN Library همگی از یک محیط استفاده می‌کردند که Developer Studio خوانده می‌شد و Visual Basic and Visual FoxPro نیز از محیط‌های جداگانه‌ای استفاده می‌کردند . ویژوال استودیو 97 در دو نسخه Professional و Enterprise ارائه گردید . این نسخه از ویژوال استودیو، اولین تلاش شرکت مایکروسافت در تولید محیط تولید نرم‌افزاری برای ساختن برنامه‌هایی با زبان‌های متفاوت بود. ( توسعه محیط چند زبانه ) این محصول مایکروسافت در آن سال‌ها تقریباً، جوابگوی همه نوع سلیقه‌ای بود و برنامه‌نویسان زیادی را به سوی خود کشید .

Hadi بازدید : 40 پنجشنبه 06 شهریور 1393 نظرات (0)

ویرایش‌های ویژوال استودیو

 

Visual Studio Express

ویرایش ویژه

 

ویرایش ویژه، گونهٔ سبک شدهٔ VS است که به طور رایگان عرضه می شود. امکاناتی که در این نسخه ارایه می‌شود نسبت به سایر ویرایش‌ها کم تر است و نمی توان افزونه ای به IDE اضافه کرد. از جمله این که امکان برنامه نویسی برای موبایل، کامپایل 64 بیتی، ابزار آفیس، اشکال زدایی ریموت و Class Designer وجود ندارد. ویژگی‌های شی گرا نیز کم تر شده است. نسخه‌های SQL و MSDN ویرایش ویژه، از نوع Full نیستند. زبان‌های تحت ویندوز و وب آن هم از نوع اکسپرس هستند. امکان استفاده از کریستال ریپورت نیز در آن موجود نیست.

Visual Studio Standard

ویرایش استاندارد

 

ویرایش استاندارد نسبت به ویرایش قبلی قابلیت‌های بهتری دارد. این نسخه از کامپایلر 64 بیتی، MSDN Full ،Full XML، ابزار خارجی و Class Designer پشتیبانی می کند. اما امکان برنامه نویسی برای موبایل (به جز نسخهٔ 2005) و آفیس در این ویرایش وجود ندارد. آیتم Server Explorer در ویرایش استاندارد قرار داده نشده و نسخهٔ SQL آن Express است.

Hadi بازدید : 75 پنجشنبه 06 شهریور 1393 نظرات (0)

مقدمه

Visual Studio یک مجموعه از برنامه‌هایی است که ارتباط بسیار نزدیک با هم دارند که مایکروسافت آن را به توسعه دهندگان و برنامه نویسان برنامه‌های کاربردی اهدا نمود تا آنها را وادار نماید در محیطی توسعه یافته بر روی پلت فرم‌های ویندوز و دات نت به ساخت برنامه‌های خود بپردازند . Visual Studio می‌تواند برای نوشتن برنامه‌های کنسولی، ویندوزی، سرویس‌های ویندوز، برنامه‌های کاربردی موبایل، برنامه‌های کاربردی ASP.NET و سرویسهای وب ASP.NET بنا به انتخاب شما همراه با زبانهایی مانند #C++, C#, VB.NET, J استفاده شود . با Visual Studio واقعا چه کارهایی می‌توان انجام داد ؟ در زیر تعدادی از کاربردهایی را که برای تولید آنها می‌توان از Visual Studio استفاده نمود معرفی گردیده اند : Console applications : این کاربرد برای اجرای خطوط دستور البته بدون محیط گرافیکی استفاده می‌شود که از این کاربرد برای برخی از ابزارهای کوچک یا برای اجرا شدن کدها توسط دیگر کاربردها استفاده می‌شود .این دستور ها در خط فرمان اجرا میشود.به عنوان مثال خط فرمان مایکروسافت داس است.

Windows forms applications : برای برنامه‌های کاربردی ویندوزی که با استفاده از NET framework. نوشته می‌شوند .

 

تعداد صفحات : 3

درباره ما
در این سایت باهم و قدم به قدم سی شارپ رو یاد خواهیم گرفت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 495
  • بازدید کلی : 12,965
  • کدهای اختصاصی
    <bgsound src="http://naghmeh.com/Naghmehcard/MIDI/TAVALOD.MID" loop="infinite">